مطالعات دانشجویی

مطالبی از قرآن و احادیث، نکاتی از سیره بزرگان و مقالات شخصی

مطالعات دانشجویی

مطالبی از قرآن و احادیث، نکاتی از سیره بزرگان و مقالات شخصی

مطالعات دانشجویی


امام خامنه ای:
باید در کشور ما و در میان جامعه‌ى ما ترتیبى اتّخاذ بشود که همه‌ى آحاد مردم به‌نحوى با قرآن انس داشته باشند و مفاهیم قرآنى براى اینها مفهوم باشد و معانى قرآن را درک کنند، به قرآن مراجعه کنند؛ ولو به طور اجمال از مفاهیم قرآنى سر دربیاورند.
(8 تیر 1393)

********************

امام خامنه‌ای:
«دشمنان می خواهند یاد شهدا احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور بشود» (6 اسفند 1397)

آخرین مطالب

نکات ضروری در باره انتخاب موضوع پایان نامه

يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ق.ظ

1. دانشجویان در زمینه موضوعاتی که بدان علاقه مند هستند بهتر می توانند مطالعه نمایند.

2. از دانشجویان مقطع ارشد انتظار نظریه پردازی نمی رود، لذا جمع آوری و پردازش مختصر اقوال علما در مورد موضوعی خاص نیز می تواند به عنوان موضوع مورد پذیرش قرار گیرد. لذا لزوما دانشجو نباید موضوعی را نتخاب کند که نتایج جدید علمی داشته باشد.

3. بهتر آن است که دانشجو خود موضوعی را با تلاش خود انتخاب کند که این انتخاب تلاش شبانه روزی می طلبد و به استاد پیشنهاد دهد تا استاد نظر نهایی را بر اساس توان و سلیقه دانشجو ارائه نماید.

4. دانشجو باید به توانایی های خود از لحاظ زبان و ادبیات عربی، امکانات معنوی و مادی خود از قبیل دسترسی به اساتید برجسته و کتابخانه ها و کتاب های خطی، نرم افزار های اسلامی و فیش برداری، اینترنت، کامپیوتر شخصی توجه نماید.

5. تدبر و تفکر در آیات قرآن و احادیث معصومان علیهم السلام به انتخاب موضوع کمک می کند، همچنین مطالعه جزئی برخی کتاب های تفسیر که به طور نکته ای برخی مطالب را ذکر کرده اند (همچون تفسیر نور و تفسی راهنما، فرهنگ موضوعی تفاسیر، فرهنگ قرآن) که برخی نکته های ذکر شده می تواند سرآغازی برای انتخاب یک موضوع باشد.

6. باید از روی آوری به موضوعات بی ارزش یا کم ارزش به منظور رفع تکلیف و گذراندن واحد پایان نامه پرهیز کرد.

این مطالب تکیمل می گردد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">