مطالعات دانشجویی

مطالبی از قرآن و احادیث، نکاتی از سیره بزرگان و مقالات شخصی

مطالعات دانشجویی

مطالبی از قرآن و احادیث، نکاتی از سیره بزرگان و مقالات شخصی

مطالعات دانشجویی


امام خامنه ای:
باید در کشور ما و در میان جامعه‌ى ما ترتیبى اتّخاذ بشود که همه‌ى آحاد مردم به‌نحوى با قرآن انس داشته باشند و مفاهیم قرآنى براى اینها مفهوم باشد و معانى قرآن را درک کنند، به قرآن مراجعه کنند؛ ولو به طور اجمال از مفاهیم قرآنى سر دربیاورند.
(8 تیر 1393)

********************

امام خامنه‌ای:
«دشمنان می خواهند یاد شهدا احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور بشود» (6 اسفند 1397)

آخرین مطالب

عرصه‌های استکبارستیزی از دیدگاه مقام معظم رهبری

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۵۸ ب.ظ

از مقالات برگزیده یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در سال 1397 که با تلاش  دانشجوی محترم کارشناسی دانشکده علوم قرآنی مراغه، خانم فاطمه رضایی به ثمر نشسته است.

چکیده

استکبار در اصطلاح در مورد افراد و یا دولت‌هایی به کار می‌رود که برای حفظ منافع خود، قصد تحمیل قدرت و مداخله در امور دیگر دولت‌ها را دارند. ازآنجایی‌که اساس فعالیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف نظیر عرصه سیاسی، فرهنگی، علمی، دفاعی شکل می‌گیرد لذا برای مقابله و مبارزه با استکبار باید در هرکدام از عرصه‌ها برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد تا بتوان به‌طور مؤثر در برابر استکبار استقامت نمود. بررسی عرصه‌های مختلف استکبارستیزی از دیدگاه پرچم‌داران مبارزه با استکبار به دلیل فرمان دهی میدان نبرد با استکبار و آگاهی به جوانب گوناگون آن از اهمیت بیشتری برخوردار است ازاین‌رو پژوهش پیش رو به‌صورت کتابخانه‌ای و با روش توصیفی به بیان روش‌های استکبارستیزی از دیدگاه مقام معظم رهبری به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی در عصر حاضر پرداخته است، به نظر نویسندگان مهم‌ترین عرصه‌های استکبارستیزی از دیدگاه مقام معظم رهبری در چهار عرصه بزرگ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی قابل‌تحلیل و بررسی است که برای استکبارستیزی پیشرفت هماهنگ و همگامی آن‌ها ضروری است تا بتوان با استقامت و امیدواری و تکیه بر اصول اسلام برای مقابله با استکبار برنامه‌ریزی کرد.

واژه‌های کلیدی: استکبار، عرصه‌های استکبارستیزی، مقام معظم رهبری، قرآن کریم.

دریافت متن کامل مقاله عرصه های استکبارستیزی از دیدگاه مقام معظم رهبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">