مطالعات دانشجویی

مطالبی از قرآن و احادیث، نکاتی از سیره بزرگان و مقالات شخصی

مطالعات دانشجویی

مطالبی از قرآن و احادیث، نکاتی از سیره بزرگان و مقالات شخصی

مطالعات دانشجویی


امام خامنه ای:
باید در کشور ما و در میان جامعه‌ى ما ترتیبى اتّخاذ بشود که همه‌ى آحاد مردم به‌نحوى با قرآن انس داشته باشند و مفاهیم قرآنى براى اینها مفهوم باشد و معانى قرآن را درک کنند، به قرآن مراجعه کنند؛ ولو به طور اجمال از مفاهیم قرآنى سر دربیاورند.
(8 تیر 1393)

********************

امام خامنه‌ای:
«دشمنان می خواهند یاد شهدا احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور بشود» (6 اسفند 1397)

آخرین مطالب


 
در سال 1309 هجری قمری شهید آیت الله مدرس در شهر سامرا با رهبر نهضت تنباکو، آیت الله میرزای شیرازی ملاقات کرد، مدت یک سال از محضر با برکت ایشان درک فیض کرد و از آن پس برای ادامه تحصیل عازم نجف اشرف شد. روزی داستان پیروزی واقعه دخانیه را برای ایشان تعریف کرد، ناگاه برخلاف انتظار شهید مدرس، آثار تفکر و نگرانی در چهره میرزای شیرازی پیدا شد. علت را جویا شد، میرزا فرمود:

 

«حالا حکومت های قاهره و قدرت های بزرگ فهمیدند قدرت اصلی یک ملت  و نقطه متحرک شیعیان کجاست؛ از این رو تصمیم می گیرند این نقطه و این مرکز را نابود کنند. نگرانی من از آینده جامعه اسلامی است».

 

منبع: صراط اندیشه و عمل، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، تهران، کانون اندیشه جوان، چاپ پنجم، 1398، صفحه 38

 

نظرات  (۱)

۰۸ خرداد ۰۱ ، ۱۹:۱۰ محمد قاسم پور

سلام علیکم

یکی دو نسل بعد از ایشون، دشمن کار خودش رو کرد و ما شاهد علمای سکولار یا شبه سکولار هستیم که در جریان مشروطه خودشون رو نشون دادن.

 

برای مثال، محمد زنجانی از اطرافیان آخوند خراسانی رو داریم. با کمک ایشون ابراهیم زنجانی رو به عنوان نماینده‌ی شورای زنجان میفرستن تهران. بعدا قاضی میشه و حکم اعدام شیخ فضل الله رو صادر میکنه.

 

پسرای محمد زنجان، یعنی رضا و ابوالفضل از مجتهدین بنام عصر خودشون بودن، بعدا همکاری مستحکمی با مصدق و  بازرگان و شریعی و ... پیدا میکنن، با امام خمینی (ره) هم شدیدا مخالفت میکنن.

خیلی از اصلاح طلبای امروزی هم شاگرد این برادران بودن.

 

یعنی قشنگ یک سلسله‌ی خبیثه رو بنیان نهادن که اگر قدرت بگیرن، حکم اعدام همه‌ی ما اومده!

پاسخ:
سلام علیکم
 به نظر برخی فرقه های منحرف ، حکم اعدام خیلی از «ما» قبلا صادر شده ولی جرات ابراز و اجرا ندارند و نخواهند داشت ان شاء الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">