مطالعات دانشجویی

مطالبی از قرآن و احادیث، نکاتی از سیره بزرگان و مقالات شخصی

مطالعات دانشجویی

مطالبی از قرآن و احادیث، نکاتی از سیره بزرگان و مقالات شخصی

مطالعات دانشجویی


امام خامنه ای:
باید در کشور ما و در میان جامعه‌ى ما ترتیبى اتّخاذ بشود که همه‌ى آحاد مردم به‌نحوى با قرآن انس داشته باشند و مفاهیم قرآنى براى اینها مفهوم باشد و معانى قرآن را درک کنند، به قرآن مراجعه کنند؛ ولو به طور اجمال از مفاهیم قرآنى سر دربیاورند.
(8 تیر 1393)

********************

امام خامنه‌ای:
«دشمنان می خواهند یاد شهدا احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور بشود» (6 اسفند 1397)

آخرین مطالب

اولین ستاره روی دیوار

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۰۱ ق.ظ

 

در منطقه هالیوود لس آنجلس خیابانی به نام خیابان نامداران یا پیاده روی مشاهیر هالیوود وجود دارد که کف این خیابان، نام افراد مشهور را برای قدردانی از آنان با رنگ طلایی داخل یک ستاره صورتی رنگ می نویسند و مردم و گردشگران هر روز اسم آنها را می بینند... در کف این خیابان نام بیش از 2500 بازیگر، کارگردان، موسیقی دان، تهیه کننده، ورزشکار، گروه های تئاتری و شخصیت های تخیلی نوشته شده است.

 زمانی که به محمد علی کلی، بوکسور افسانه ای و مسلمان شده آمریکایی پیشنهاد دادند که ستاره ای نیز برای وی بگذارند تا اسمش در این خیابان ثبت شود و مردم هر روز اسمش را با خط طلایی در داخل یک ستاره ببینند، به انجام این کار راضی نشد. خیلی تعجب کرده بودند؛ زیرا این اولین بار بود که شخصی از انجام این کار سرباز زده است و این کار آن قدر بین ستارگان خواهان داشت و دارد که کمیته ای برای / صفحه 50/  انتخاب نام ها تشکیل شده است.

زمانی که از او پرسیدند چرا به انجام این کار راضی نشده است، قاطعانه در پاسخ گفت: «اسم من، همان نام پیامبرم محمد (صلی الله علیه و آله) است و من به هیچ وجه راضی نیستم که به نام پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بی احترامی شود و بر روی زمینی نوشته شود که هر روز مردم بر روی آن پا می گذارند».

بنابراین از جانب هالیوود تصمیم گرفته شد که ستاره ای را بر روی دیوار مزین به نام محمد علی کلی ایجاد کنند. این اولین ستاره ای بود که بر روی شخصی بر روی دیوار نصب می شد در حالی که نام دیگران بر روی زمین نقش می بست.

 

منبع: زیبایی ها و زشتی های کربلا، سید محمد حسین راجی، مشهد: کتابستان ماجد، 1397، چاپ اول، صفحه 49 و 50

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">